Hjemmevideo…

Så fik vi klippet videoerne sammen til en lille film.

Udgivet i Uncategorized | Skriv en kommentar

Dag 18 – Hjemtur

Vi spiste morgenmad med udsigt til flyverne. Ebbe var lidt vekslende i humøret. Men efter lidt mad kvikkede han op. Om det var maden eller dope’en der virkede vides ikke helt.

Vi gik tilbage til værelset og fik pakket kufferterne. Da hotellet lå i lufthavnen besluttede vi at putte Ebbe til hans formiddagslur på værelset med Mads og Ludvig gik på tur i lufthavnen.

Da Ebbe havde fået sovet tjekkede vi ud fra værelset og ind på flyveren. Vi fandt en restaurant hvor vi spiste frokost. Ebbe spiste godt, så det var rart. Efter frokost fik vi shoppet de sidste dollars op og fundet vores gate.

Ombord på flyet fik vi aftensmad og efter aftensmaden faldt begge børn hurtigt i søvn. De sov stort set til det blev “morgen” igen. Dog var de begge urolige så forældrene fik ikke sovet så meget 🙁

Kl. 1:30 Miami tid landede vi i Frankfurt. Ebbe var ikke helt tilfreds med at det var morgen. Desværre var vores videre flyver gået i stykker, så der var lige små 2 timers ekstra ventetid.

I København fik vi vores bagage overraskende hurtigt. Det var næsten som at lande i østasien. Lettere overraskede over den hurtige bagage håndtering gik vi ud. Da vi havde købt en ekstra kuffert var det lidt besværligt at få dem alle over til bilen. Så Alice og Ebbe satte sig udenfor, mens Ludvig og Mads hentede bilen.

Ludvig faldt i søgn på vejen fra parkeringen tilbage til Alice og Ebbe. Han var vidt heller ikke helt vild med at det var morgen kl. 1:30.

Vi fik pakket bilen og kørt mod Fredericia. Desværre betød forsinkelsen at vi ramte den Københavnske og Fynske fredagstrafik. Så vi var godt trætte da vi kom til Fredericia. Heldigvis havde vi fiskefrikadeller i fryseren, som begge børn satte pris på. Putning gik hurtigt og uden brok 🙂

Vi var alle trætte efter en dejlig god ferie.

Udgivet i Uncategorized | Skriv en kommentar

Dag 17 – Amerikanske læger, apoteker og andet skidt

Ebbes temperatur var steget i løbet af natten. Så vi ringede til vores rejseforsikring da vi jo skal flyve i morgen. De ville gerne have ham tilset af en læge. Så vi fik fundet en læge der havde tid til at kigge på ham.

Mens vi sad i venteværelset undredede vi os over hvor få folk der kom igennem sådan en amerikansk praksis i forhold til vores danske læge. Men vi sad selvfølgelig i venteværelset til verdenen dyreste sundhedsvæsen.

Efter lægen havde tilset Ebbe kunne han konstatere mellemørebetændelse på venstre øre. Så vi fik en recept og kørte til nærmeste Apotek. Der var antibiotika og 2 slags smertestillende/febernedsættende præparater.

De havde ikke den medicin på lager, men efter ringen rundt fandt de et Apotek en halv times kørsel væk der havde medicinen.

Vi fik hentet medicin og givet Ebbe første dosis og så kørte vi ellers mod Miami.

Alt i alt kom vi af med små $300 for den formiddags fornøjelser. Men så havde medicinen også en flot farve.

Vi ankom til Miami ved aftenstid. Vi fik tjekket i på et lufthavnshotel der lå i selve lufthavnen og kørte derefter ud og fandt noget aftensmad og fik afleveret bilen.

Udgivet i Uncategorized | Skriv en kommentar

Dag 16 – Key West

Efter morgenmaden tog vi afsted til Key West. Den sidste broforbunde ø i The Keys. Øen er tættere på Havanna end Miami.

Vi gik en tur i byen inden frokost. Byen virkede meget hyggelig. Alt hed noget der understregede at vi var langt mod syd. Southernmost hotel, Southernmost resort, Southernmost pizzaria, Southernmost yellow hotel, Southernmost blue bike rental…

Vi kom også forbi det sydligste punkt. Vi fik dog kun taget billeder sammen med den fra siden, da køen virkede lidt for lang til det næsten sydligste punkt.

IMG_0948 IMG_0949

IMG_0958 IMG_0959 IMG_0963 IMG_0982

Vi fandt en lille dinner hvor vi fik frokost.

IMG_0970 IMG_0964

Efter frokost kiggede vi lidt mere rundt i byen og tog ud til et gammelt fort der lå i byen. Fortet var ikke særligt spændende men der var en fin strand.

IMG_1008 IMG_1012

IMG_0991 IMG_1052IMG_1022 IMG_1024 IMG_1034 IMG_1039 IMG_1040  IMG_1086 IMG_1100

Da vi kom tilbage virkede Ebbe lidt utilpas. Vi spiste hurtig aftensmad på en kinesisk restaurant tæt på hotellet. Servitricen var vist under oplæring for der kom en dame og rettede på hende på mandarin. Hun gjorde det nu meget godt.

Da vi kom hjem fra restauranten tog vi Ebbes temperatur og han havde fået feber 🙁

Udgivet i Uncategorized | Skriv en kommentar

Dag 15 – Strandtur og køretur til the Keys

Vi startede med at pakke vores tasker, vi skulle til “The Keys” i dag. En række små øer syd for Florida. Men først tog vi på stranden i Fort Lauderdale. Ludvig fik bygget sandslot og Ebbe fik rodet i sand.

IMG_5034 IMG_5041

Bagefter kørte vi mod syd. Børnene fjollede på bagsædet mens vi kørte over de mange broer:

IMG_5048 IMG_5049 IMG_5054

Vi valgte at stoppe ved Marathon ca. midt i the keys, så køreturen ikke blev så lang. Da vi nåede frem spiste vi aftensmad og fandt en legeplads i nærheden. Efter køreturen nød drengene at få rørt sig lidt. En mærkelig ting er at legepladser typisk er rated til børn fra 5 år og op. Ludvig kan sagtens bruge den. Ebbe syntes også det er sjovt at prøve kræfter med trapper og rør.

Efter vi havde leget, kørte vi ud til den vestlige ende af øen for at se sol nedgang. Vi nåede lige at se solen inden den gik ned bag horisonten. Ved siden af den nye bro til den næste ø er den gamle bro, der blev skadet af en række orkaner. Dele af broen står dog stadig, så vi gik en lille aftenstur ud på broen.

IMG_1360 IMG_5090 IMG_5118 IMG_5125 IMG_5127

Udgivet i Uncategorized | Skriv en kommentar

Dag 14 – Science museum og tur i Fort Lauderdale

Efter morgenmaden kørte vi ind til centrum af fort Lauderdale og gik en tur langs floden. Det var en flot gåtur. På turen mødte vi 3 store leguaner der sad og solbadede på kajen.

Efter vi havde fået frokost tog vi på science museum.
I forhold til det børne museum vi besøgte i Tampa var det meget slidt ig nærmest kedeligt. Øv. Samtidig havde vi valgt en dum dag hvor der var mange mennesker og meget larm fra er velgørenhedsarrangement.

Bagefter delte vi en lille bitte cola i solen – eller ludvig mente faktisk det var hans 🙂

Aftenen brugte vi i hotellets pool. Ungerne er vilde med vand og er ikke til at drive op igen 🙂

Udgivet i Uncategorized | Skriv en kommentar

Dag 13 – Mads’ fødselsdag

Vi vågnede og fik sagt tillykke til Mads. Ludvig og Alice sang fødselsdagssang for Mads.

Efter morgenmaden kørte vi ud til en sommerfuglepark Ludvig havde forelsket sig i i receptionen da vi tjekkede ind.

Det var en rigtig fin park. Ludvig syntes sommerfuglene var fantastiske og løb frem og tilbage og kiggede på deres mange farver.

Parken havde også en lille fugle afdeling. Man kunne få lov at fodre papegøjer. Det var et hit hos Ludvig. Ebbe var lidt mere skeptisk.

Mens vi spiste lidt frokost kom der pludselig et stort tordenskyld. Heldigvis sad vi på en lille overdækkede terrasse.

Efter vi havde kigget lidt på regnvejret kørte vi ud og købte nogle donuts og kørte hjem på hotellet og hyggede. I ægte amerikansk super size stil fik vi et dusin donuts, da det var billigst.

Da det blev aften fandt vi en italiensk restaurant og spiste fødselsdagsmiddag.

Samme med de alt for mange donuts fik vi også en hat af donut manden. Så nu har vi både en pirat og en donut hat. Yiha!!!

Udgivet i Uncategorized | Skriv en kommentar

Dag 12 – Turen går mod syd igen

I dag kørte vi mod syd igen, nærmere bestemt Fort Lauderdale.

Vi valgte at tage en mindre vej langs kysten, istedet for motorvejen inde i landet. Det var meget fint, men tog noget længere tid. Da vi nærmede os Fort Lauderdale ramte vi fredag eftermiddagstrafikken. Så vi var godt trætte da vi nåede frem. Vi fik vores værelse og skyndte os ud og få noget aftensmad.

Udgivet i Uncategorized | Skriv en kommentar

Dag 11 – Tegneseriefigure og vandland

Man kunne møde forskellige tegneseriefigure på hotellet i løbet af dagen. Vi havde sat kryds ved Dora, som Ludvig har set en gang imellem.

Da vi kom derned hvor man kunne møde dem var svampebob der. Så ham fik lige hilst på. Efter det ville forældrene lige kigge lidt rundt. Ludvig derimod ville ikke rykke sig ud af pletten. For hvad nu hvis han ikke var der når Dora kom. Hun var åbenbart en større helt end først antaget.

Endelig kom Dora. Ludvig var lykkelig. der blev krammet og givet highfive og taget billede. Derefter måtte vi godt gå rundt og kigge.

Resten af dagen gik med vandland og afslapning.

Der var også en arkade på hotellet, som især Ebbe forelskede sig i.

Udgivet i Uncategorized | Skriv en kommentar

Dag 10 – Mere shopping, legepladser og Dora-Turtles hotel

Børnene sov længe i dag, så det var lige før vi ikke nåede at tjekke ud til tiden. Dejligt at sove længe.

Vi startede med at køre til nærmeste Apple biks og tanke gadgets. Ludvig undrede sig over hvorfor far skulle have en ny ipad når han nu havde en. Da far forklarede at Ludvig jo ikke kunne spille LEGO spil på hans ipad 1 og derfor lånte fars ipad. Så gjorde Ludvig opmærksom på at far jo bare kunne låne hans ipad. Det havde “dumme” far ikke lige tænkt på…

Vej siden af Apple butikken opdagede Ludvig og Ebbe en legeplads. Denne var dog i modsætning til den i går indendørs. Så forældrene var ikke ved at gå til i varmen. Drengene tonsede rundt på legepladsen så længe at det pludselig var frokost tid. Vi fandt en food court i centret. Ludvig fik spaghetti med kødboller frikadeller (iflg. Ludvig). Ebbe fik pizza. Og mor og far fik noget asiatisk inspireret fast food. Man kunne godt drømme sig tilbage til de lækre food courts vi spiste på i Korea.

Efter frokost skulle legepladsen lige besøges en ekstra gang inden vi satte kursen mod Dora-Turtles hotel.

Vi havde opdaget et hotel med tegneserie tema og vandland, det var billigt i hverdagene, så der havde vi booket et par dage.

Ludvig syntes det var sejt at der var Turtles i receptionen. Værelset havde et børneværelse med køjeseng og tegneserie på væggen. Ludvig syntes det var en vildt sej seng.

Efter aftensmad nåede villige en tur i vandland inden sengetid.