Tur til Kyoto – Japan dag 11

Vi stod op og pakkede tasker og begav os mod togstationen. Vi fandt let vores tog mod Kyoto, det var det samme tog som vi var kommet med til Kyoto. Denne gang var vi dog forberedt på at selvom toget hed Thunderbird, så var det ikke en stor amerikaner på skinner 🙂

Vi fik kigget en sidste gang på det smarte springvand der viste klokken i vand.

I toget havde Ludvig lidt svært ved at falde i søvn. Men langt om længe faldt han i søvn hos mor. Generelt er han dog ved at være god til at falde i søvn mærkelige steder. Men en tog der larmer og køre igennem et hav af tunneller der giver propper i ørene er ikke sjovt.

Fremme i Kyoto fandt vi efter lidt besvær ud af den store fine togstation og fandt let vores hotel. Togstationen i Kyoto er kæmpe stor og indeholder både shopping center, restauranter og et hotel. Og så ligner arkitekturens svar på et kludetæppe. Men stor er den.

Efter vi havde fået vores værelse gik vi ud i byen for at kigge på nogle af de nærliggende attraktioner. Bl.a. en af de største trækonstruktioner i japan.

Vi måtte ikke tage billeder overalt, så nogle af dem blev lidt skæve.

Efter vi havde kigget på det gik vi over i en lille have hvor Ludvig fik sig en lur i klapvognen.

Ved et lille vand sprang en fisk pludselig op på noget ret lavt vand. Vi syntes dog ikke lige aftensmaden skulle stå på hjemmefanget sushi, så vi fik den puffet ud på dybere vand igen.

På vej hjem kom vi forbi dette lille fine lyderøde hus.